Friday, November 21, 2008

Penilaian Terhadap Blog




Assalamualaikum...

Kali ini kita bertemu lagi...pada kali ini penulis akan menyatakan kembali proses penialaian yang dilakukan ke atas laman P&P yang telah dibina..Pada peringkat ini, penulis mengambil 4 langkah utama iaitu :

1.Buat penilaian sendiri

- Pada langkah ini, penulis membuat penilaian secara bersendirian. Melihat sejauhmana keberkesanan laman yang dibangun dengan cuba menjawab persoalan2 yang berkemungkinan akan ditanya oleh pengunjung bloh.

2.Minta pendapat rakan-rakan lain

- Seterusnya, penulis juga mengambil kira pandangan rakan2 lain baik yang terlibat dalam pembuatan blog mahupun tidak. Pelbagai komen yang membina penulis perolehi.

3.Membuat pengubahsuaian ke atas elemen yang difikirkan perlu

- Setelah terdapatnya komen2 yang memuaskan, penulis pun berusaha untuk mengurangkan tahap yang kurang memuaskan itu ke tahap yang minima. Apalagi..blog pun berubahlah juga rupanya..huhu..


Blog asal


Laman terkini



4.Refleksi

- Pada peringkat terakhir juga serupa dengan penilaian 50 laman web iaitu penulis kena menjalankan proses refeksi. Ingatlah balik segala yang patut..


5. Buat Laporan Bertulis

- Dalam hal ini, penulus dikehendaki membuat laporan bertulis untuk secara keseluruhan..Nama pun latiha ilmiah..mesti ada yang ilmiah atau pun bertulis...

0 comments:

JOM DENGAR

.:: Nasyid Fm ::.

  © Blogger template 'Personal Blog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP